SACS Acceditation Seal
  • en
  • es

From Canada to Cabo – Books Building Connections

Books from We Act arrive at the library.

This message is followed by the ENGLISH version.

Como parte del programa WeAct, Nicole McLeod, 8 años de edad, de Columbia Britannica, colectó más de 150 libros para niños para donarlos en México. Los estudiantes de WeAct se comprometen a tomar una acción local y global para mejorar el mundo. Pero para Nicole era una conexión internacional mucho más personal. Los primos de Nicole viven en Cabo San Lucas; Nicole y su familia los habían visitado en años anteriores. Al ver las noticias y sobre todo las imágenes de los daños del huracán Odile, y en lugares que frecuentaba con sus primos, sabía que quería ayudar. Ella decidió recoger libros y comenzó una campaña para recoger mas en su escuela. Con agradecimiento especial a WestJet que trajo los libros a Cabo sin ningún costo, han llegado y están ahora en Colegio El Camino dentro de la biblioteca. Sin embargo, en el espíritu de “cadena de favores,” Colegio El Camino donará una parte de los libros a la Casa Hogar de San Lucas y en el grupo de estudiantes Servicio de Acción Comunitaria que, como parte del programa IB, son maestros voluntarios de inglés en la Colonia Gastelum. Un agradecimiento especial a Nicole y a sus primos, Kai y Jack Hugessen, por este maravilloso regalo – enviando el regalo de la lectura de Canadá a Cabo.

As part of We Act program, 8-year old Nicole McLeod of British Columbia collected over 150 children’s books to donate in Mexico. We Act students commit to taking one local and one global action to better the world. But for Nicole this was a much more personal international connection. Nicole’s cousins live in Cabo San Lucas; Nicole and her family had visited them in years past. When she saw the news and especially the pictures of the aftermath of Hurricane Odile’s damage, often in places that were familiar to her and her cousins, she knew she wanted to help. She decided to collect books and started a collection campaign at her school. With special thanks to WestJet who brought the books to Cabo at no charge, they arrived and have been brought to Colegio El Camino for the library. However, in the spirit of giving forward, Colegio El Camino will donate a portion of the titles to Casa Hogar San Lucas and to the Community Action Service student group who, as part of the IB program, are volunteer-teaching English in Colonia Gastelum. Special thanks to Nicole and to her cousins, Kai and Jack Hugessen, for this wonderful gift – sending the gift of reading from Canada to Cabo.